6 januari

Jag är sockerberoende. Jag har tom börjat hoppas på att jag ska få diabetes så jag INTE kan äta socker, jag klarar det inte annars.      Jag kan inte förklara varför jag äter som jag gör, jag tror inte det är pga jag går hemma och inte jobbar. Jag äter likadant borta med, letar socker förr eller senare.

Kan man få hjälp med att komma ur beroendet om man inte klarar det själv?
Konstigt nog har jag inte gått upp i vikt, fast jag så gott som dagligen äter socker i form av en 100 eller 200 g marabou, glass, godis.
Hjälp vad ska jag göra?
Jag har förstått att det är NOLL tolerans med socker som gäller.
Jag höll ju på som mest med vv i våras innan vi flyttade, då var jag sockerfri i 3 veckor och mådde bra. Jag räknade points och tog promenader, jag gick dock inte ner men mådde tusen gånger bättre än nu.

Min matdag
sen frukost te med lite honung i(vaknade med halsont) en optimalsmörgås med kycklingleverpastej och lätta
fm en banan, en kopp kaffe, 6 rutor dajmchoklad( ja jag vet)
lunch pastahjul, 3 hemmagjorda köttbullar, massor av sallad med solrosfrön, vatten
mellis skogaholmssmörgås med några sillbitar, en kopp kaffe, lättdryck
middag spagetti och köttfärssås, ketchup, sallad med solrosfrön, vatten
kvällen (blir snart) en kopp te, fullkornssmörgås med lätta

Har varit ute och gått 2 gånger a 25 minuter idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback